fbpx
X

Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΦΩΤΟΡΕΑΛΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Η οπτική ανθρώπινη νοημοσύνη, σύμφωνα με τον Howard Gardner, μπορεί να διακριθεί σε 8 διαφορετικές κατηγορίες. Μία από αυτές είναι η χωρική νοημοσύνη, η οποία περιγράφει την ικανότητα διανοητικής δημιουργίας τρισδιάστατων χώρων. Η αρχιτεκτονική είναι ένας από τους πολλούς κλάδους που επωφελείται από αυτήν την ικανότητα.

Η αναπαράσταση ουσιαστικά χρησιμεύει, για να φέρει μια ιδέα στο προσκήνιο και να επιτρέψει σε άλλους να την βιώσουν. Για αιώνες, οι αρχιτέκτονες έχουν χρησιμοποιήσει και εφεύρει μια ποικιλία τεχνικών για να απεικονίσουν τις ιδέες τους. Αυτό που κάποτε επιτεύχθηκε με μελάνι και χαρτί έγινε τώρα με υπολογιστές και εικονική πραγματικότητα.

Τον 15ο αιώνα, ο Ιταλός αρχιτέκτονας Filippo Brunelleschi συνδύασε τα μαθηματικά με τις δικές του καλλιτεχνικές πνευματικές προβολές της αρχιτεκτονικής, για να δημιουργήσει γραμμική προοπτική, μια έννοια που, μέχρι σήμερα, διδάσκεται σε μαθήματα αρχιτεκτονικής, τέχνης και σχεδιασμού σε όλο τον κόσμο.
Η γραμμική προοπτική είναι το θεμέλιο για την απεικόνιση ενός ολοκληρωμένου έργου πριν ακόμη ξεκινήσει η κατασκευή. Για τον σχεδιαστή, οι δυνατότητες περιορίζονται μόνο από τη δική τους φαντασία, ούτε καν οι νόμοι της φυσικής.
Αιώνες αργότερα, τα σχέδια θα ήταν η πύλη για να εισέλθει ο Frank Lloyd Wright στο αρχιτεκτονικό επάγγελμα μετά την αποφοίτησή του από το πανεπιστήμιο. Ο διάσημος Αμερικανός αρχιτέκτονας ήταν γνωστός για τις χειρόγραφες απεικονίσεις του που αποδείχθηκαν εξαιρετικά κοντά στην πραγματικότητα μόλις ολοκληρωνόταν το χτίσιμο.

Λίγο καιρό μετά, ο Γερμανός αρχιτέκτονας Helmut Jacoby, ένας από τους σημαντικότερους εκθέτες της αρχιτεκτονικής οπτικοποίησης, δημιούργησε ακριβείς εικόνες εσωτερικών και εξωτερικών χώρων χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα τεχνικών και εργαλείων, όπως ραπιτογράφοι. Μερικές από τις εικόνες του ήταν τόσο κοντά στην πραγματικότητα, ώστε να μιμούνται τις σημερινές ψηφιακές φωτορεαλιστικές αποδόσεις των υπολογιστών (renders).

Με τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία, καθώς και στις τάσεις, η αρχιτεκτονική φωτορεαλιστική απόδοση (render) δεν εξελίχθηκε μόνο από την άποψη της τεχνικής, αλλά και από την έννοια.

Ένα από τα μέσα αναπαράστασης, που γεννήθηκαν από αυτές τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνικές και σχολές σκέψης ήταν το κολλάζ. Η αρχή αυτής της τεχνικής ήταν μια εικόνα που αποτελείται από κομμένα τμήματα διαφορετικής προέλευσης, όλα συνδυασμένα για να δημιουργήσουν ένα μοντάζ φωτογραφιών. Με τη χρήση υπολογιστών στο σχεδιασμό και στην τρισδιάστατη μοντελοποίηση (render), η αρχιτεκτονική απόδοση άρχισε να χρησιμοποιεί πολλά από τα εργαλεία που είχαν προστεθεί στο σινεμά, τη φωτογραφία και τα βιντεοπαιχνίδια. Σήμερα, οι εξελίξεις στον τομέα αυτό έχουν φέρει την αρχιτεκτονική απεικόνιση στο βασίλειο του υπερ-ρεαλισμού.

Χάρη στις νεότερες τάσεις, η αρχιτεκτονική απόδοση κατευθύνεται όλο και περισσότερο προς την Εικονική και Ακουστική Πραγματικότητα, η οποία εξαρτάται από συσκευές πολλαπλών αισθητηρίων, που επιτρέπουν στους χρήστες να εισέρχονται και να εξερευνούν κάθε πτυχή ενός αρχιτεκτονικού μοντέλου. Οι απλούστερες μέθοδοι μοντάζ με μολύβι, χαρτί και φωτογραφίες εξακολουθούν να είναι οι δοκιμασμένες και αξιόπιστες μέθοδοι ακόμη και των πιο αναγνωρισμένων αρχιτεκτόνων.

Ίσως είναι ασφαλές να πούμε ότι οι καλλιτεχνικές μέθοδοι του χθες δεν θα πεθάνουν ποτέ, αλλά απλά συνοδεύουν την τεχνολογική πρωτοπορία, που διαμορφώνει συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και ονειρευόμαστε.

Πηγή άρθρου και εικόνων:

https://www.archdaily.com/942862/the-evolution-of-visual-representation-in-architecture-and-how-it-will-continue-to-change

Tags:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.