fbpx
X

Σχεδιασμός εγκαταστάσεων εκπαίδευσης σε χώρες που έχουν πληγεί από καταστροφές

Ως συνέπεια των φυσικών καταστροφών, των ιών και των πολέμων, στην κοινωνία, συχνά απαιτούμε αρχιτεκτονική έκτακτης ανάγκης. Στο συγκεκριμένο άρθρο, διερευνούμε πώς το συγκεκριμένο είδος αρχιτεκτονικής μπορεί να φιλοξενήσει εκπαιδευτικές ανάγκες και πώς μπορεί να φέρει κοντά μια κοινότητα που έχει υποστεί κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες. Η αρχιτεκτονική έκτακτης ανάγκης μπορεί να συμβεί υπό διάφορες συνθήκες και μέσω της πρόσφατης πανδημίας COVID-19, έχουν ξεκινήσει οι έρευνες για στον επείγοντα χαρακτήρα ορισμένων τύπων αρχιτεκτονικής σε όλο τον κόσμο. Αυτό που μερικές φορές θεωρούμε δεδομένο όσον αφορά την κοινωνικοποίηση – την αίσθηση της κοινότητας και την πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση – ορισμένες χώρες δεν χρειάζονται μεγάλες περιόδους λόγω φυσικών καταστροφών, ιών και πολέμου. Υπάρχει μια ποικιλία προτάσεων για τον σχεδιασμό σχολείων, αλλά δεν είναι πάντα εφικτό να εφαρμοστούν αυτά τα σχέδια, με έλλειψη χρηματοδότησης / δωρεών ακόμα και με την μορφή εθελοντικής βοήθειας.

Τα παρακάτω έργα είναι παραδείγματα όπου οι αρχιτέκτονες παρέχουν λύσεις για προσβασιμότητα στην εκπαίδευση για περιοχές που τη χρειάζονται περισσότερο, μετά από δυσκολίες.

Δημοτικό σχολείο θηλέων

Στη Δυτική Αφρική, το 2014, το πρώτο ξέσπασμα του ιού Έμπολα έγινε γρήγορα ο πιο θανατηφόρος ιός από το 1976. Η Δυτική Αφρική, ήδη μια χώρα με οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις, επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό όσον αφορά την ανάπτυξη. Οι αρχιτέκτονες Orkidstudio, σχεδίασαν ένα σχολείο θηλέων στην ανατολική επαρχία Κένεμα όπου μέσω  της αρχιτεκτονικής στοχεύουν να εμπνεύσουν και να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στην περιοχή. Το σχολείο επεκτείνεται επίσης στην κοινότητα, παρέχοντας έως και εβδομήντα θέσεις εργασίας για άτομα εντός της περιοχής. Το ξέσπασμα του Έμπολα είχε επιπτώσεις στο κοινωνικό και οικονομικό αποτέλεσμα της χώρας, επιτρέποντας στους αρχιτέκτονες να σκεφτούν τρόπους να δημιουργήσουν σχέδια για να βοηθήσουν στην ανοικοδόμηση μιας κοινότητας, όταν η ζημιά δεν είναι στα υπάρχοντα κτίρια, αλλά στην οικονομία / κοινωνία.

Σχολή InsideOut

Όταν μια ανεμοθύελλα κατέστρεψε το μόνο σχολείο στην περιοχή εντός του αγροτικού χωριού στη Γκάνα, οι αρχιτέκτονες Andrea Tabocchini και Francesca Vittorini, δημιούργησαν το μη κερδοσκοπικό έργο «InsideOut» School. Η πρόταση κατασκευάστηκε εντός 60 ημερών και κόστισε πάνω από 12.000 ευρώ με τη βοήθεια της τοπικής κοινότητας και εθελοντών από 20 διαφορετικές χώρες. Ο σχεδιασμός στοχεύει στη χρήση τοπικών υλικών λόγω έλλειψης πόρων και θολώνει τα όρια μεταξύ αρχιτεκτονικής και τοπίου, όπου η αρχιτεκτονική στοχεύει στην παροχή εναλλακτικών λύσεων σε παραδοσιακές αίθουσες διδασκαλίας.

Σχετικά με την πρόσφατη πανδημία του COVID-19 αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε πώς θα μοιάζει η εκπαίδευση για τα σχολεία και τα πανεπιστήμια και πώς μπορούμε ως αρχιτέκτονες και σχεδιαστές να βοηθήσουμε με νέες προτάσεις, καινούριους στόχους καθώς και δημιουργικότητα για την καλύτερη και ασφαλέστερη λύση.

 

Πηγές εικόνας και άρθρου: https://www.archdaily.com/939814/education-needed-4-schools-designed-in-response-to-crises

 

Tags:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.