fbpx
X

“Parasite” Concept Design

Με αφορμή την νικητήρια ταινία των Oscars  Parasite, θα αναλύσουμε την έπαυλη που λαμβάνει χώρα στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Αυτό το πλούσιο κτίριο λίγοι γνωρίζουν ότι χτίστηκε από το μηδέν για τις ανάγκες τις ταινίας . Στην ταινία, αυτό το θαύμα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής σχεδιάστηκε από έναν σπουδαίο αρχιτέκτονα που ονομάζεται Namgoong Hyeonja.

“Δεδομένου ότι το σπίτι του κ. Park είναι χτισμένο από έναν αρχιτέκτονα στην ιστορία, δεν ήταν εύκολο να βρεθεί η σωστή προσέγγιση για το σχεδιασμό του σπιτιού”, εξηγεί ο Lee(σχεδιαστής παραγωγής της ταινίας) σε μια μεταφρασμένη ηλεκτρονική συνέντευξη με την IndieWire. «Δεν είμαι αρχιτέκτονας και νομίζω ότι υπάρχει μια διαφορά στο πώς ένας αρχιτέκτονας οραματίζεται ένα χώρο και πώς το κάνει ένας σχεδιαστής παραγωγής. Δίνουμε προτεραιότητα στις γωνίες της κάμερας, ενώ οι αρχιτέκτονες δημιουργούν χώρους για να ζουν πραγματικά βάζοντας ως μεγαλύτερο προτεραιότητα τον άνθρωπο και όχι τον χώρο. Πιστεύω λοιπόν ότι η προσέγγιση είναι πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με τον Bong(ο σκηνοθέτης της ταινίας), σκοπός του ήταν όχι μόνο να δημιουργήσει ένα  “οπτικά όμορφο” σετ, αλλά και ένα σκηνικό που να εξυπηρετούσε τις ακριβείς ανάγκες της φωτογραφικής μηχανής, των συνθέσεων και των χαρακτήρων του, ενσωματώνοντας τα πλούσια θέματα της ταινίας του . Σε μια συνέντευξή του στο περιοδικό IndieWire, ο Bong περιέγραψε το σπίτι ως «το δικό του σύμπαν μέσα από αυτή την ταινία». Προσθέτει ότι ένιωσε  ευχάριστα όταν  οι  σκηνοθέτες της φετινής κριτικής επιτροπής των Καννών – μεταξύ των οποίων ήταν και  οι Alejandro Gonzalez Iñarritu, Γιώργος Λάνθιμος και Kelly Reichardt – ήταν όλοι πεπεισμένοι ότι η ταινία έλαβε χώρα σε ένα πραγματικό σπίτι. Στην πραγματικότητα, ο Bong ζήτησε από τον σχεδιαστή παραγωγής του να δημιουργήσει ένα “ανοιχτό σετ“, κτισμένο σε μια υπαίθρια παρτίδα.

Η κατασκευή κάλυψε τέσσερα διαφορετικά sets, με πλάνα από το καθένα με τρόπο που αναμειγνύονται  μεταξύ τους σε postproduction για να δημιουργήσει μια ομαλή δομή στην οθόνη. Και η ταινία και το κτίριο έχουν μια μινιμαλιστική άποψη ,η οποία υπονομεύει μια πολυπλοκότητα.

Τα έπιπλα, από τα τραπέζια στις καρέκλες μέχρι τους λαμπτήρες, κατασκευάστηκαν από έναν σύγχρονο ξυλουργό, τον Bahk Jong Sun, που επιλέχθηκε για την κομψή αισθητική του. Το τραπέζι του καθιστικού  κάτω από το οποίο κρύβεται η οικογένεια των Kim, όταν η οικογένεια του Πάρκ φτάνει απροσδόκητα από τις διακοπές τους, αντηχεί το οπτικό θέμα του επάνω-κάτω ορόφου. “Κάναμε ένα μεγάλο τραπέζι με σκάλες, κατασκευασμένο από τέσσερις σανίδες διαφορετικών επιπέδων”, λέει ο Lee.

Ο Lee είχε έναν καλό λόγο να θέλει τον Bong και το υπόλοιπο πλήρωμα να είναι προσεκτικοί με τα έπιπλα: Το τραπέζι, κατασκευασμένο από ξύλο κερασιού, κοστίζει 19.800 δολάρια. το τραπέζι όπου η κυρία Park (Cho Yeo-jeong) συναντάει για πρώτη φορά τον Kevin εκτιμάται περίπου 22,300 δολάρια και οι καρέκλες υπολογίζονται 2.100 δολάρια ανά τεμάχιο., ένας λαμπτήρας ορειχάλκου κοστίζει $ 14.000.

Οι πιο κινητικά φορτισμένες σκηνές της ταινίας λαμβάνουν χώρα πάνω και κάτω από τις σκάλες από το υπόγειο. Η πρώτη σειρά των σκαλοπατιών οδηγεί σε ένα στενό διάδρομο που ακολουθείται από μια άλλη σειρά σκαλοπατιών και την τελική μυστική δεξαμενή, όπου ο Kun-sae, ο σύζυγος της οικονόμου, κρυβόταν από τους συλλέκτες χρεών για χρόνια.

 

Πηγές :

https://www.architecturaldigest.com/story/bong-joon-ho-parasite-movie-set-design-interview

https://www.indiewire.com/

Πηγές εικόνων :

https://www.vulture.com/2020/02/how-bong-joon-ho-built-the-houses-in-parasite.html?utm_source=fb&fbclid=IwAR0lX4dGl89jJxBIPssvHRT9LoCFk-H8U8jNMOpcmQtzAqOhHEMKt2Ixjf4

Tags:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.