fbpx
X

ΤΑ SOCIAL MEDIA ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΊΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΎ

Η άνοδος του Διαδικτύου και αυξημένη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μεταμορφώσει το τουριστικό μάρκετινγκ. Κάθε τουριστική επιχείρηση μπορεί να έχει αισθητή παρουσία όχι μόνο στις τοπικές αγορές, αλλά παγκοσμίως, μέσα από τα εργαλεία στόχευσης κοινού που προσφέρουν δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram.

Τα social media επιτρέπουν και ενθαρρύνουν την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών ή των υποψήφιων πελατών της, μέσα από τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρουν. Το σύγχρονο customer support μεταφέρεται online, όπου οι χρήστες μοιράζονται τις εμπειρίες τους, κάνουν κριτικές και στέλνουν ερωτήματα με προσωπικά μηνύματα στα social media.

Οι σημερινοί τουρίστες επισκέπτονται το διαδίκτυο για να ερευνήσουν τους μελλοντικούς προορισμούς τους, τα καταλύματα, τα εστιατόρια και τα τουριστικά καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνες, το 89% των σημερινών τουριστών βασίζουν τις επιλογές τους στο περιεχόμενο των κριτικών που έχουν δημοσιεύσει άλλοι.                                                                                              Πλοηγούνται στο διαδίκτυο ώστε να αντλήσουν πληροφορίες και έμπνευση για το επόμενο ταξίδι τους.

To Tripadvisor, ένας από τους μεγαλύτερος ταξιδιωτικούς ιστότοπους στον κόσμο, είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να γράψει τη δική του κριτική για την επιχείρηση που τον ενδιαφέρει και κυρίως να ενημερωθεί για τις κριτικές των άλλων χρηστών και να επιλέξει τον επόμενο προορισμό του. Το 80% των χρηστών δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αλλάξουν γνώμη για το αν θα επισκεφθούν ένα ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο, διαβάζοντας έστω και μία αρνητική κριτική.

Στο Facebook, το 97% των τουριστών μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο από τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, οικοδομώντας έτσι ένα δίκτυο μέσα από το οποίο επηρεάζουν κι άλλους.      Επίσης, το 52% των χρηστών είπαν ότι τα σχέδια τους για διακοπές επηρεάστηκαν από τις φωτογραφίες και τα σχόλια των φίλων τους και η επιλογή προορισμού άλλαξε από την αρχική τους.

 Η χρήση των social media έχει επίσης αλλάξει την ποιότητα και τον τρόπο που εξυπηρετούν οι επιχειρήσεις τους πελάτες τους. Η πλειοψηφία των σημερινών επιχειρήσεων διαθέτουν μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, μέσα από την οποία εξυπηρετούν δυσαρεστημένους ή μπερδεμένους πελάτες. Οι επιχειρήσεις που απαντούν στα παράπονα των πελατών τους με ειλικρίνεια και ευγένεια είναι πολύ περισσότερο δημοφιλείς στο διαδίκτυο από άλλες και προσελκύουν περισσότερους νέους πελάτες .

Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι τα social media μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό, θετικά ή αρνητικά, την πορεία των επιχειρήσεων στον χώρο του τουρισμού, είτε πρόκειται για μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία ή αλυσίδες ξενοδοχείων, είτε για ενοικιαζόμενα δωμάτια ή εστιατόρια.

Η δύναμη του διαδικτύου και μαζί με αυτό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο μεγάλη, που εάν η επιχείρηση δεν είναι «up to date» μπορεί όχι μόνο να χάσει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης αλλά ακόμα και να κινδυνεύσει.

Η επαφή με τους πελάτες σας μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσει να βρείτε τους καλύτερους τρόπους για να τους προσεγγίσετε αλλά και να τους προσφέρετε μια μοναδική εμπειρία διακοπών, την οποία θα προτείνουν έπειτα και σε άλλους.

 

Πηγές: www.enafood.gr,   www.mentory.gr ,  www.skai.gr                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

Tags:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.