top of page
  • info8425872

Η ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

Το δημοτικό συμβούλιο της Βαρκελώνης ανακοίνωσε το σχέδιο του να μετατραπεί ένας από τους τρεις δρόμους στην περιοχή Eixample σε δημόσιους χώρους πράσινου για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα αυτό, 21 δρόμοι και 21 διασταυρώσεις θα μετατραπούν σε μικρά πάρκα και δημόσιες πλατείες - δημιουργώντας 334 στρέμματα γης "όπου ο πεζός και ο καθαρός αέρας θα πρωταγωνιστούν" σύμφωνα με το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης. Ο μετασχηματισμός, ο οποίος αναμένεται να διαρκέσει 10 χρόνια, είναι μια προσπάθεια να περιοριστεί η υπερβολική ρύπανση και να γίνει ένα πιο υγιεινό, ασφαλέστερο και πιο βιώσιμο μέρος για ζωή.


Τα σχέδια επικεντρώνονται στην κεντρική περιοχή Eixample.

Το γενικό σχέδιο του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαρκελώνης επικεντρώνεται στους δρόμους του Eixample, το πλέγμα των δρόμων που περιβάλλει τη μεσαιωνική καρδιά της Βαρκελώνης που σχεδιάστηκαν όταν η πόλη έπρεπε να επεκταθεί πέρα από το τείχος της. Το Eixample, με τα χαρακτηριστικά οκταγωνικά του μπλοκ που διαχωρίζονται από μεγάλες λεωφόρους, αναπτύχθηκε από τον πολεοδόμο Ildefons Cerdà τον 19ο αιώνα, αλλά έκτοτε πνίγηκε με αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το συμβούλιο, η περιοχή αυτή έχει προτεραιότητα για τον μετασχηματισμό καθώς "έχει πολύ υψηλό αντίκτυπο στην υπόλοιπη πόλη λόγω της πυκνότητας του πληθυσμού και των υψηλών επιπέδων κυκλοφορίας και ρύπανσης". "Το σχέδιο Cerdà σχεδιάστηκε για να εκσυγχρονίσει τη Βαρκελώνη στα τέλη του 19ου αιώνα και να επιτύχει καλύτερες συνθήκες δημόσιας υγείας", εξήγησε το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης. "Στο σημερινό πλαίσιο, αυτή η μεγάλη περιοχή της πόλης είναι και πάλι μια εξαιρετική ευκαιρία για να ανακτηθεί αυτό το πνεύμα αστικού μετασχηματισμού και να μεταφέρει το σχέδιο Cerdà τον 21ο αιώνα."


Σχέδιο μέρος του ευρύτερου γενικού προγράμματος Superillas.

Το σχέδιο αποτελεί επέκταση του υφιστάμενου γενικού σχεδίου Superillas του δημοτικού συμβουλίου που ιδρύθηκε το 2016. Οι Superillas είναι καθορισμένες περιοχές στη Βαρκελώνη που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση της κυκλοφορίας και τη μεγιστοποίηση του δημόσιου χώρου - αντιμετωπίζοντας το χρόνιο πρόβλημα ρύπανσης της πόλης. Μέχρι στιγμής υπάρχουν έξι Superillas, για τα οποία το συμβούλιο ισχυρίζεται ότι είχε ως αποτέλεσμα μείωση κατά 33% στα επιβλαβή επίπεδα διοξειδίου του αζώτου - ένα αέριο που σχηματίζεται από εκπομπές από αυτοκίνητα. Το 2019, η Βαρκελώνη κατέγραψε ότι τα επίπεδα του διοξειδίου του αζώτου υπερέβησαν τα όρια τόσο της ΕΕ όσο και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σε όλη την πόλη. Η ίδια έκθεση ανέφερε ότι το Eixample είχε τα υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης σε όλες τις περιοχές και ήταν υπεύθυνο για το 23% των θανάτων στην περιοχή.


Ένας στους τρεις δρόμους θα μεταμορφωθεί.

Ο στόχος του Eixample είναι να μετατρέψει έναν στους τρεις δρόμους του σε μικρά πάρκα. Παράλληλα με τις 21 νέες πλατείες που θα κατασκευαστούν σε διασταυρώσεις, αυτό θα παρέχει σε όλους τους ντόπιους ασφαλή υπαίθριο χώρο σε απόσταση 200 μέτρων από τα σπίτια τους. Για να ισορροπήσει τη μείωση της οδικής πρόσβασης, το συμβούλιο δήλωσε ότι η πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες "θα είναι εγγυημένη" σε ολόκληρη την περιοχή. Οι εργασίες για το σχέδιο αναμένεται να ξεκινήσουν το 2022, ξεκινώντας με τη μεταμόρφωση οκτώ τοποθεσιών. Το σχέδιο του τοπίου της περιοχής θα αποφασιστεί μέσω ανοικτού διαγωνισμού. Τα κριτήρια του συμβουλίου προσκαλούν συμμετοχές που εξυπηρετούν πεζούς, προσφέρουν σκιασμένες θέσεις το καλοκαίρι και διευκολύνουν το παιδικό παιχνίδι. Οι προτάσεις θα πρέπει επίσης να προσφέρουν χώρο για τις βεράντες των μπαρ και των εστιατορίων, παράλληλα με τον ευέλικτο χώρο για τη φιλοξενία διαφόρων δημόσιων εκδηλώσεων, όπως εκθέσεις και συναυλίες.


Αυξανόμενος αριθμός πόλεων που δημιουργούν χώρους χαμηλής κυκλοφορίας.

Το σχέδιο του Δημοτικού Συμβουλίου της Βαρκελώνης είναι το τελευταίο σε μια σειρά πρωτοβουλιών σε πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο για την αντιμετώπιση της ηγεμονίας των αυτοκινήτων και τη μεγιστοποίηση του πράσινου χώρου. Πολλοί από αυτούς είναι νέοι δρόμοι φιλικοί προς τους πεζούς, οι οποίοι αναπτύχθηκαν ως απάντηση στην πανδημία του κορονοϊού για την υποστήριξη της κοινωνικής απόστασης. Το 2019, το Παρίσι αποκάλυψε σχέδια για ένα πρόγραμμα φύτευσης «αστικού δάσους», στο οποίο θα δουν δέντρα και κήπους να εισάγονται δίπλα σε τέσσερις ιστορικούς χώρους. Στόχος είναι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα στη γαλλική πρωτεύουσα και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.






ΠΗΓΗ: https://www.dezeen.com/2020/11/19/barcelona-eixample-masterplan-streets-green-space/

bottom of page