fbpx
X

Έκρηξη χρωμάτων από τις πόρτες του Μουσείου σύγχρονης τέχνης: Hamburger Bahnhof.

Η Katharina Grosse μετατρέπει το μουσείο σύγχρονης τέχνης, Hamburger Bahnhof ,του Βερολίνου σε έναν καλειδοσκοπικό κόσμο χρωμάτων. Η Katharina Grosse είναι ζωγράφος γνωστή για την ιδιαίτερη χρήση ψεκασμού ακρυλικών χρωμάτων, με έργα μεγάλης και μικρής κλίμακας. Η Grosse χρησιμοποιεί ένα είδος ψεκασμού για τα έργα της, συνδυάζοντας συχνά δυνατά χρώματα με οριζόντιες και κάθετες γραμμές . Τα χρώματα παραμένουν διαφανή, επιτρέποντας στον θεατή να δει τα στρώματα από κάτω. Αντλώντας από μια σειρά ιστορικών πρακτικών τέχνης, τα έργα της είναι εμπνευσμένα από τοιχογραφίες, τον εξπρεσιονισμό και τέχνη του γκράφιτι. Τα έργα μεγάλης κλίμακας παρουσιάζονται ως παλλόμενοι, τρισδιάστατοι οπτικοί κόσμοι που ενσωματώνουν τους τοίχους, την οροφή και το δάπεδο του εκθεσιακού χώρου.

Η βασίλισσα του χρώματος Katharina Grosse ανέλαβε το Hamburger Bahnhof του Βερολίνου με μια πολύπλοκη και ζωντανή ζωγραφική που ξεχειλίζει από το κτήριο.

Το ‘’It Wasn’t Us’’ installation μοιάζει με κολοσσιαίο φύλλο τσαλακωμένου χαρτιού ή θρυμματισμένου λουλουδιού, βυθισμένο σε ρίγες με κόκκινο, κίτρινο και μπλε χρώμα. Η Grosse πέρασε αρκετές εβδομάδες ολοκληρώνοντας το έργο τέχνης. «Ζωγράφισα έξω από το κτίριο» χωρίς να κοιτάζω τα όρια του, είναι ο τρόπος με τον οποίο η καλλιτέχνης περιγράφει το έργο της. Δημιουργήθηκε μια εκτεταμένη εικόνα που εκτείνεται πέρα ​​από την ιστορική αίθουσα στον δημόσιο χώρο, απλώνεται πάνω από την εκτεταμένη περιοχή πίσω από το μουσείο και τελικά προσγειώνεται στην πρόσοψη του λεγόμενου Rieckhallen, το οποίο προσαρτήθηκε στο μουσείο το 2004. Αυτή η πολυδιάστατη εικόνα συγκεντρώνει τα χρώματα, τα σχήματα και τους επισκέπτες ως συμμετέχοντες σε μια συνολική, παλλόμενη χρωματική εκδήλωση. Στη διαδικασία, τα όρια μεταξύ μεμονωμένων αντικειμένων, μεταξύ οριζόντιας και κάθετης ευθυγράμμισης, γίνονται ρευστά και οι αναλογίες αλλάζουν ανάλογα με την οπτική γωνία. Στην κίνηση μέσα από την εικόνα, ανοίγονται τεχνητοί, πλούσιοι σε συσχετισμό και εντελώς πραγματικοί χώροι, οι οποίοι επαναδιαπραγματεύονται τις συνήθειες προβολής μας, τους τρόπους σκέψης και αντίληψης.

Ακριβώς όπως η επιλογή της τοποθεσίας και μια μεγάλη ποικιλία συνθηκών και παραγόντων επηρεάζουν τη διαδικασία δημιουργίας της ζωγραφικής, έτσι και οι μόνιμα μεταβαλλόμενες κατευθύνσεις της οπτικής και τα απρόβλεπτα γεγονότα καθορίζουν τη διαδικασία αντίληψης. Ο τίτλος του έργου ‘’It Wasn’t Us’’ μπορεί να διαβαστεί με αυτήν την έννοια ως αναφορά στην πάντα δεδομένη πολυπλοκότητα και απρόβλεπτη κατάσταση. μια κατάσταση στην οποία η καλλιτέχνης δημιουργεί το έργο της, καθώς και μια κατάσταση στην οποία οι επισκέπτες βιώνουν το έργο. Μπορεί να υπάρχουν ανυπολόγιστες στιγμές, γεγονότα ή ακόμη και τυφλά σημεία που βοηθούν στον προσδιορισμό του αποτελέσματος μιας δράσης που είναι καθοριστική για μια κατάσταση.

Πηγές άρθρου:

 1)https://thespaces.com/katharina-grosse-transforms-berlins-hamburger-bahnhof-into-a-kaleidoscopic-world-of-colour/4/ 

2) https://www.smb.museum/ausstellungen/detail/katharina-grosse/

Πηγή εικόνων:

1) https://thespaces.com/katharina-grosse-transforms-berlins-hamburger-bahnhof-into-a-kaleidoscopic-world-of-colour/4/

Tags:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.